• ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ
    & ΕΚΘΕΣΙΑΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
    & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

  • Στο πλαίσιο του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας 2007-2013, το I.E.E. συμμετείχε ως εταίρος στο Πρόγραμμα: «LOFT – Φεστιβάλ Τοπικών Προϊόντων και Τουριστικής Ανάπτυξης στη Διασυνοριακή Συνεργασία Ελλάδας-Βουλγαρίας».

    Σύντομη Περιγραφή:

    Οι τοπικές εμπορικές εκθέσεις/εμποροπανηγύρεις που σχετίζονται με τοπικά προϊόντα αποτελούν σημαντικά πολιτιστικά «κεφάλαια» της διασυνοριακής περιοχής Ελλάδας-Βουλγαρίας.

    Μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη διατήρηση και προώθηση των παραδοσιακών προϊόντων, των σχετικών μεθόδων παραγωγής και των υποδομών/εξοπλισμού. Κατά συνέπεια, αποτελούν μέρος της τοπικής πολιτιστικής ταυτότητας, ένα βασικό στοιχείο μπράντας και πρωτοτυπίας της κάθε περιοχής, και λειτουργούν ως πόλοι τουριστικής έλξης.

    Ωστόσο, επί του παρόντος, τέτοια γεγονότα ελάχιστα δημοσιεύονται, ενώ η διασυνοριακή περιοχή στερείται πρωτοβουλιών συντονισμού που μπορούν από κοινού να προωθήσουν, να ενισχύσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τέτοιες τοπικές εμπορικές εκθέσεις.

    Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα υπάρχει μια ευκαιρία τόσο για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εμπορικών εκθέσεων τοπικών προϊόντων στην περιοχή, όσο και για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού μέσα από αυτά τα γεγονότα. Το LOFT δίνει αυτή την ευκαιρία προτείνοντας την ανάπτυξη και το συντονισμό των τοπικών εμπορικών εκθέσεων στην διασυνοριακή περιοχή.

    Εταίροι:

    • Σχολή Οικονομικών Επιστημών-Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα (Επικεφαλής Εταίρος)
    • Ινστιτούτο Επιχειρηματικών & Εκθεσιακών Ερευνών και Ανάπτυξης (ΙΕΕ), Θεσσαλονίκη, Ελλάδα (Εταίρος)
    • Δήμος Ν. Ζύχνης, Νέα Ζύχνη, Ελλάδα (Εταίρος)
    • Νοτιο-Δυτικό Πανεπιστήμιο “Neofit Rilski”, Μπλαγκόεβγκραντ, Βουλγαρία (Εταίρος)
    • Συνεταιρισμός Eco Nevrokop, Γκότσε Ντέλτσεβ, Βουλγαρία (Εταίρος)
    • Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης (Εταίρος)

    Προϋπολογισμός:

    • Συνολικός Προϋπολογισμός: 515.220 €

    Το πρόγραμμα υπηρετεί ένα διπλό σκοπό:

    • Να προωθήσει και να ενισχύσει τις τοπικές εμπορικές εκθέσεις, που είναι άμεσα συνδεδεμένες με την τοπική παραγωγή, χτίζοντας συνέργιες μεταξύ των υφιστάμενων τοπικών εμπορικών εκθέσεων και εφαρμόζοντας ένα σύνολο δράσεων για τη δημιουργία και τη διατήρηση ενός δικτύου διοργανωτών εκθέσεων.
    • Να προωθήσει περαιτέρω τα τοπικά/παραδοσιακά προϊόντα. Από την άποψη αυτή, το πρόγραμμα εξετάζει τρόπους για να προστατεύσει και να προωθήσει τα παραδοσιακά προϊόντα και την παραγωγή τους μέσα από ένα ταξίδι στις τοπικές εμπορικές εκθέσεις της περιοχής και μέσα από κοινές δράσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έναν διαγωνισμό για τις τοπικές εμπορικές εκθέσεις και τα προϊόντα (ως κοινή πιλοτική δράση).

    Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού το πρόγραμμα θέτει τους ακόλουθους ειδικούς στόχους:

    • Να καταγράψει και να αξιολογήσει τον αντίκτυπο των υφιστάμενων πολιτιστικών εκδηλώσεων (που συνδέονται άμεσα με τα τοπικά προϊόντα)
    • Να εντοπίσει άλλα παραδοσιακά/τοπικά προϊόντα και πόρους που αποτελούν μέρος της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής και να προτείνει εναλλακτικές λύσεις για το πώς αυτά μπορούν να προωθηθούν στο πλαίσιο των υφιστάμενων ή νέων τοπικών εκθέσεων/εμποροπανηγύρεων.
    • Να φέρει σε επαφή τους διοργανωτές των υφιστάμενων τοπικών εμπορικών εκθέσεων, και να καλέσει και άλλους ενδιαφερόμενους (π.χ. τοπικές αρχές, επιμελητήρια, κλπ), ειδικά εκείνους που συμμετέχουν σε προγράμματα στους τομείς του τουρισμού και του πολιτισμού.
    • Να εντοπίσει και να αξιολογήσει τις συνέργειες και τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των ανωτέρω παραγόντων / μερών.
    • Να σχεδιάσει και να λειτουργήσει μια πολύγλωσση δικτυακή πύλη για τις τοπικές εμπορικές εκθέσεις, όπου να ενσωματώνει ένα προηγμένο εργαλείο web-GIS ώστε να επιτρέπει την εύκολη αλληλεπίδραση με τον χρήστη.
    • Να ορίσει και να οργανώσει ένα road show (περίπτερα προώθησης), για να προωθήσει το δίκτυο των τοπικών εμπορικών εκθέσεων και των σχετικών παραδοσιακών και/ή των τοπικών προϊόντων και διαδικασιών παραγωγής.
    • Να οργανώσει ένα διασυνοριακό δίκτυο διοργανωτών τοπικών εκθέσεων και να διεξάγει ένα κεντρικό σχέδιο που να φροντίζει για τη βιωσιμότητα και την ενίσχυση των τοπικών εκδηλώσεων.